Wat kan de kerk doen om geloof en sport samen te brengen?

Het lichaam van Christus, de kerk, kan niet zonder sporters.
Christelijk sporters stellen zich regelmatig de vraag: Hoe gaan sport en geloven voor mij samen? Een terechte vraag maar, hoe vaak stelt de kerk zichzelf de vraag: “Hoe gaat geloof samen met sport?” De kerk moet zeker niet gelijkvormig worden aan de wereld. Integendeel. Maar als meer dan 8 miljoen mensen in Nederland wekelijks op een sportveld te vinden zijn kunnen we de missionaire kansen in sportwereld niet ontkennen. Wanneer kerken de sportwereld gaan omarmen en christenen hun geloof handen en voeten gaan geven op de sportvelden kunnen we meer dan de helft van de Nederlandse bevolking bereiken met Gods liefde! Sporters zullen nooit uit zichzelf de kerk binnen kommen. Simpelweg omdat er binnen het kerkgebouw niet gesport kan of mag worden. De kerk, het lichaam van christus, kan wel de sportwereld binnen stappen en daarmee Jezus naar de mensen brengen.

Lees de bijbel met sporters.

Een van de dingen waarvoor wij geld inzamelen tijdens is het Markus evangelie voor sporters. Het is verlangen dat elke sporter de kans krijgt om de bijbel te lezen met een christelijke sporter. Hiervoor is een resources ontwikkeld die we graag in het Nederlands beschikbaar willen maken voor zoveel mogelijk sporters. Als kerk kan je deze tool dan gebruiken om de sporters toe te rusten om het evangelie te brengen in hun sportomgeving.

Organiseer een Sportzondag in de kerk

Door Sportzondagen te organiseren in kerken in heel Nederland bieden we, in samenwerking met Next Move, alle christelijk sporters de kans om de kracht van sport en geloof te ervaren. Het maakt niet uit of je camping sporter bent of van sport je werk hebt gemaakt. Samen met de kerk organiseren we een sportzondag voor jou/jullie kerk, jeugdgroep of huiskring waarbij we komen delen over de kracht van sport en geloof.

Start een Sportcommunity

Een sport community is een sportministry concept waarbij de kerk zich doormiddel van sport uitstrekt naar de jongeren in de wijk. Sporters uit de kerk leggen doormiddel van sport contact met de jongeren uit wijk. Door wekelijks met elkaar op een sportveldje te staan leer je jongeren goed kennen en groeit de betrokkenheid naar elkaar. We zijn ervan overtuigd – én zien – dat er door die onderlinge band, respect en openheid ontstaat.